PL EN
ARTYKUŁ PRZEGLĄDOWY
LAPIDARNA PERCEPCJA ZAGROŻEŃ TERRORYSTYCZNYCH W INSTYTUCJACH OŚWIATY
 
 
Więcej
Ukryj
1
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie
 
 
Data publikacji: 13-12-2018
 
 
SBN 2019;15(1): 211-224
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Autor podejmuje próbę przybliżenia postrzegania zagrożeń terrorystycznych w instytucjach oświaty. W celu obiektywności prowadzonej analizy zestawia badania przeprowadzone przez Centrum Badania Opinii Społecznej prezentujące poczucie bezpieczeństwa w kraju oraz postrzeganie zagrożeń terrorystycznych z badaniami własnymi wykonanymi w placówkach oświaty. Analizując wyniki oraz zwracając uwagę na wytyczne Ministerstwa Edukacji Narodowej, określa budowę wstępnego planu działalności szkoleniowej w ramach projektu „Bezpieczna Szkoła”.
 
REFERENCJE (7)
1.
Bezpieczna szkoła. Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów, MEN, Warszawa 2017.
 
2.
Bolechów B., Terroryzm. Aktorzy, statyści, widownie, PWN, Warszawa 2010.
 
3.
Liedel K., Piasecka P., Jak przetrwać w dobie zagrożeń terrorystycznych. Elementy edukacji antyterrorystycznej, Trio, Warszawa 2008.
 
4.
Paprzycki L., Rau Z., Praktyczne elementy zwalczania przestępczości zorganizowanej i terroryzmu. Nowoczesne technologie i praca operacyjna, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.
 
5.
Sienkiewicz-Małyjurek K., Skuteczne zarządzanie kryzysowe, Difin, Warszawa 2015.
 
6.
Skrabacz A., Sulowski S. (red.), Bezpieczeństwo społeczne, pojęcia, uwarunkowania, wyzwania, Elipsa, Warszawa 2012.
 
7.
Zieliński K., Ochrona ludności. Zarządzenie kryzysowe, Difin, Warszawa 2017.
 
ISSN:2082-2677
Journals System - logo
Scroll to top