PL EN
ARTYKUŁ PRZEGLĄDOWY
WARSZTATY JAKO NOWOCZESNA FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ NA PRZYKŁADZIE SYMULACJI KONFERENCJI ROZBROJENIOWEJ
 
Więcej
Ukryj
1
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie
 
2
Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
 
 
Data publikacji: 07-11-2016
 
 
SBN 2016;10(2): 76-90
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Obecnie coraz częściej aktywizowanie studentów w procesie nauczania staje się ważnym elementem zajęć dydaktycznych na uczelniach. Student potrzebuje zdobywania nowej wiedzy, umiejętności i kompetencji zarówno na płaszczyźnie teoretycznej jak i praktycznej. Zajęcia w formie warsztatów powinny wpisać się w zawodowo-akademicki i interaktywny model działań dydaktycznych, którego deficyt ciągle jeszcze odczuwany jest w polskim szkolnictwie wyższym. Celem artykułu jest przedstawienie warsztatów jako nowoczesnej formy prowadzenia zajęć. Część praktyczna została przedstawiona na przykładzie symulacji konferencji rozbrojeniowej. Warsztaty zorganizowane były przez polskich delegatów na Konferencję Rozbrojeniową w Genewie w Instytucie Organizacji i Zarządzania Wydziału Cybernetyki w dniach 11 i 18 kwietnia 2016 r.
 
REFERENCJE (8)
1.
Bauman T., Dydaktyka szkoły wyższej, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogicznaXXI wieku, tom I, Wydawnictwo Akademickie Żak. Warszawa 2003.
 
2.
Frąckowiak A., Polskie uczelnie w procesie reform. Dokąd zmierza dydaktyka szkoływyższej?, „Studia Dydaktyczne” 26/2014.
 
3.
Jaroszewska M., Ekiert-Oldroyd D. (red.), Aktywne metody nauczania w szkolewyższej, Wydawnictwo Nakom, Poznań 2002.
 
4.
Przywara B., Aktywizujące metody prowadzenia zajęć, Konferencja, Innowacyjne metodykształtowania postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży, Wyższa Szkoła Informatykii Zarządzania w Rzeszowie17-18 listopada 2010.
 
5.
Sordon S., Politowicz J., Kozłowska J., Kompetencje nauczyciela akademickiego a poziomzadowolenia studenta z procesu nauczania na uczelniach wyższych, [w:] materiałypokonferencyjne Kompetencje nauczyciela szkoły wyższej jako mistrzostwo pedagogiczne,Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, 4.02.2014.
 
6.
Wodzińska D., Falkiewicz M., Wykorzystanie gier dydaktycznych jako środka dydaktycznegow nauczaniu projektowania przestrzeni, [w:] materiały pokonferencyjneKompetencje nauczyciela szkoły wyższej jako mistrzostwo pedagogiczne, UniwersytetPrzyrodniczy we Wrocławiu, 4.02.2014.
 
7.
www.kul.pl/files/154/mgr_Bajan/dydaktyka/metodynauczania_def.doc [30.05.2016 r.]
 
8.
Ziaja M., Hordyniec P., Ocena efektywności metod nauk, [w:] materiały pokonferencyjneKompetencje nauczyciela szkoły wyższej jako mistrzostwo pedagogiczne, UniwersytetPrzyrodniczy we Wrocławiu, 4.02.2014.
 
ISSN:2082-2677
Journals System - logo
Scroll to top