The obligations arising in connection with the ratification in 2017 of the European Agreement on Main Inland Waterways of International Importance (AGN) have become a determinant for re-discussing the state of inland navigation in Poland. The current condition of inland waterways and inland rolling stock requires integrated actions to improve it, and state security as the most important value and national need treated as the priority goal of the state. Therefore, bearing in mind the above, the article presents the impact of inland navigation on the safety of the state understood as the sum of its individual criteria.
REFERENCES(24)
1.
Burchacz, M., Koba, R., 2017. Międzynarodowa droga wodna E60 i jej wpływ na rozwój gospodarczy regionów Południowego Bałtyku. Acta Elbingensia, tom XXXIII, Elbląg.
MGWiŻŚ, 2016. Ekspertyza w zakresie rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030. Warszawa: Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej.
KIN 430.014.2019, 2020. Informacja o wynikach kontroli działania na rzecz rozwoju śródlądowych dróg wonnych, Departament infrastruktury, Nr ewid. 183/2019/P/19/030/KIN.
Peron, Ł., 2017. Inwentaryzacja części składowych śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym. Warszawa: Wydział Strategii Rozwoju Departament Żeglugi Śródlądowej.
Piasecki, A., Połom, M., Skowron, R., 2015. Charakterystyka stanu i perspektywy rozwoju śródlądowego transportu wodnego w Polsce. Logistyka, nr 4/2015.
Raben, D., 2016. Rozbudowa infrastruktury polskich portów morskich jako warunek rozwoju przewozów intermodalnych w ramach korytarzy sieci bazowej TEN-T. Problemy Transportu i Logistyki, nr 2 (34) /2016.
Rokiciński, K., 2010. Determinanty załadunku i wyładunku jednostek pływających żeglugi śródlądowej poza portami rzecznymi w sytuacjach kryzysowych. Logistyka nr 6/2010.
Rokiciński, K., 2011. Logistyczne zabezpieczenie przedsięwzięć w sytuacjach kryzysowych z wykorzystaniem polskich śródlądowych dróg wodnych w aspekcie przestrzennym. Logistyka nr 5/2011.
Rokiciński, K., 2013. Możliwości i ograniczenia w zakresie transportu maszyn inżynieryjnych jednostkami śródlądowymi w sytuacjach kryzysowych. Logistyka nr 1/2013.
Rokiciński, K., 2010. Żegluga śródlądowa w świetle bezpieczeństwa wewnętrznego państwa. Logistyka, systemy transportowe, bezpieczeństwo w transporcie – LOGITRANS, Szczyrk.
Uchwała nr 79 Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2016 r. w sprawie przyjęcia „Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016–2020 z perspektywą do roku 2030”.
Wojewódzka-Król, K., Rolbiecki, R., 2017. Rozwój transportu wodnego śródlądowego na zapleczu portów morskich – ważne i aktualne wyzwanie. Problemy Transportu i Logistyki, nr 1 (37) /2017.
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.