Współczesne rozumienie bezpieczeństwa można ująć w ogólnym (filozoficznym) podejściu, ponieważ dotyczy wielowymiarowego opisu każdej z form istnienia, dotykającej zagadnień przetrwania i rozwoju. Według tak szeroko aspektowego ujmowania bezpieczeństwa, jak zauważa autor, związane jest ono z metodą dochodzenia do niego i procesu jego ustanawiania (pokojowego bądź w ramach wojny). Pojawia się w związku z tym wymiar ontologiczny wyrastający w ramach odpowiednich znaczeń i definicji. W takich ramach spektrum opisu rozciąga się między szczęściem (pokojem) i agresją (wojną). Tym samym ontologiczna analiza bezpieczeństwa balansuje między ideą szczęścia a rzeczywistością agresji i wydaje się być istotnością świadomie wartościującą, ważną w opisie przedmiotowym.
REFERENCJE(14)
1.
Aristotle, Nicomachean Ethics, translated by WD Ross, from the Internet ClassicsArchive, Book I.
N. Hartmann, Die Philosophie des deutschen Idealismus. Teil II: Hegel, Berlin und Leipzig 1929 p. 310, in: M. Żelazny, Heglowska fi lozofi a ducha, Ifi S PAN, Warsaw 2000.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.