Obecna pandemia dostarczyła wielu przykładów skutecznych i niezbyt skutecznych strategii komunikacyjnych instytucji rządowych. W tym krótkim artykule autorzy skupiają się na analizie komunikacji kryzysowej COVID-19 wybranych rządów: Hiszpanii i Polski. Pomimo różnic w strategiach komunikacyjnych w obu krajach, wynikających z odmiennych struktur administracyjnych i konstytucyjnych kompetencji, można zaobserwować ich cechy wspólne, a także ich błędy i niedociągnięcia. Wydają się one wynikać z uwarunkowań innych niż przeciwdziałanie pandemii. Autorzy konkludują, iż partykularyzm politycznych interesów partyjnych polityków, którzy sprawowali władzę w momencie wybuchu epidemii (niezależnie od ich poglądów politycznych), może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa narodowego danego kraju, gdyż przekłada się na zasięg i czas trwania pandemii oraz na negatywne skutki gospodarcze. Kryzys wirusa okazuje się być testem, który uwydatnia wady systemów polityczno-społecznych obu krajów i otwiera pole do dalszych badań.
REFERENCJE(11)
1.
Badcock, J., 2020. Coronavirus: Why Spain is seeing second wave. BBC NEWS.
Kasprzak, P., Kryzys wirusa – pokaż mi swoją strategię, powiem ci kim jesteś. Firma i Rynek, Zeszyty Naukowe, Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, Nr 57, 2020/05/13.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.