ARTYKUŁ PRZEGLĄDOWY
MORALNY ASPEKT EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA, ROZWAŻANIA W OPARCIU O DOŚWIADCZENIA ARMII USA
Więcej
Ukryj
1
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie
Data publikacji: 15-05-2014
SBN 2014;5(1): 279-287
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł przedstawia swoistą filozofię wychowania obronnego i patriotycznego w armii
polskiej i armii USA. Autor próbuje pokazać oczywiste podobieństwa wynikające z istoty armii, ale
też różnice w ilości i wielkości problemów obu armii. Zdaniem autora obie armie dzieli taka przepaść
kulturowa, taktyczna, że powinny one w swej działalności wychowawczej kierować się swymi celami,
dążąc do wypełniania zobowiązań traktatowych NATO.
REFERENCJE (5)
1.
Arystoteles, O świecie, [w:] Dzieła wszystkie, t. 2, PWN, Warszawa 2005.
2.
Arystoteles, Polityka, PWN, Warszawa 2010.
3.
J.C. Gaston, J.B. Hietala (red.), Ethics in National Defense. The timeless issues, Washington D.C. 1993.
4.
I. Kant, Krytyka władzy sądzenia, Warszawa 1964.
5.
M. Ossowska, Normy moralne, PWN 1996.